Vraag, melding of klacht

altijd duidelijk - ook naar de student toe

Het Nederlof Centrum is een erkend onderwijs-instituut. Dat wil o.a. zeggen dat je het recht hebt een klacht in te dienen.

Er zijn meerdere soorten klachten.

  1. Inhoudelijke zaken zoals les onderwerpen horen bij de stof en de gekozen opleiding, en vallen niet onder het klachtenrecht.
  2. Er zijn de z.g. kleine klachten zoals ‘de thee was op’. Deze horen direct bij de leraar thuis, niet echt binnen een officiële klachtenprocedure.
  3. De grotere vragen en klachten: Deze kan je melden middels het meldingsformulier (bij contact) 

Daar kan je aangeven om welke cursus of opleiding het gaat en kan je vervolgens kiezen uit een lijst van mogelijke vragen, verzoeken, problemen en klachten. Zowel bij de opleidingskeuze als de klachtkeuze heb je de mogelijkheid ‘anders’ aan te klikken en gebruik te maken van het toelichting veld.

Belangrijk: Formulier geheel invullen (met naam, adres, telefoon en email adres) en zo veel mogelijk details bij de toelichting geven.

Altijd per email: Brief of aanvullende informatie ook per email (per post wordt niet in behandeling genomen)

Maximale termijn: De vraag of klacht moet het Nederlof Centrum binnen 10 werkdagen beantwoorden. Beantwoorden kan ook betekenen dat de vraag voor ons minder eenvoudig is om echt snel te beantwoorden, maar ook dan hebben wij de plicht om je binnen diezelfde 10 werkdagen te laten weten dat we er meer tijd voor nodig hebben, en moet in die email ook een maximale periode staan wanneer je een antwoord zou moeten hebben gehad.

Vertrouwelijk: De klacht wordt geheel vertrouwelijk behandeld. Natuurlijk worden de betrokkenen alle geïnformeerd maar de inhoudelijke klacht is alleen bekend aan jou. Nederlof Centrum en eventueel ingeschakelde externe adviseurs.

Ondanks de afhandeling een geschil:
Als uiterste: We hopen het niet, maar stel we komen er onderling niet uit (het is een vereiste dat beide partijen eerst het bovenstaande traject hebben bewandeld) dan heb je nog een mogelijkheid: We zijn aangesloten bij ‘de klachtencommissie van het KTNO’. Er zijn kosten verbonden aan het indienen van een klacht, dat wel, maar de uitslag is (voor Nederlof Centrum) bindend. Adres: www.ktno.nl

Bewaartermijn: De klacht, het (interne) overleg en de uitslag wordt uiterlijk twee jaar bewaard. 

Officiële tekst:
Dit is een uitleg in gewoon Nederlands over de klachtenprocedure. In de algemene voorwaarden (deze site bij nederlof’) staan de officiële teksten. 

Melding vraag klacht
Stem