Vragen email & spam

als je onze emails niet ontvangt
Ik ontvang jullie emails niet

Als je onze emails niet ontvangt:

Hierbij gaan we er vanuit dat je niet onze nieuwsbrief bedoelt maar echt de emails zoals bevestigingen, aanpassingen, nota en dergelijke.

Als je een hotmail, live, msn of outlook email account hebt (deze zijn alle van microsoft / windows) dan is de kans heel groot dat alle emails van ons (en anderen…) in je spambox terecht komt. Dat heeft niets te maken met een instelling van ons maar dit is de manier waarop Microsoft de ‘filters’ ingesteld heeft.

Oplossing:

Voeg de volgende email adressen toe aan het adresboek (wel het adresboek van je email service, niet alleen je computer of smartphone)

  • info@nederlofcentrum.nl
  • kantoor@nederlofcentrum.nl
  • info@nederlofacademie.nl

Vanaf dat moment zou je onze emails normaal moeten ontvangen.

Ik ontvang steeds een SMS bericht van Nederlof Centrum

Als je een SMS bericht van ons ontvangt:

Als het kantoor ziet dat je een hotmail, live, msn of outlook email account hebt dan is de kans groot dat het kantoor een vinkje zet bij ‘sms notificatie’. De reden daarvoor is dat gebruikers van genoemde email providers onze emails meestal niet ontvangen, althans, deze komen in de spambox terecht. Dat heeft niets te maken met een instelling van ons maar dit is de manier waarop Microsoft de ‘filters’ ingesteld heeft.

Oplossing (in 2 delen):

  1. Voeg de volgende email adressen toe aan het adresboek (wel het adresboek van je email service, niet alleen je computer of smartphone)
    info@nederlofcentrum.nl
    kantoor@nederlofcentrum.nl
    info@nederlofacademie.nl
    Vanaf dat moment zou je onze emails normaal moeten ontvangen
  2. Stuur een email naar kantoor@nederlofcentrum.nl dat je onze emails nu wel ontvangt, dan halen wij dat sms vinkje weg.

 

 

Ik ontvang de nieuwsbrief niet

Als je onze nieuwbrief niet ontvangt:

Enkele keren per jaar sturen we een (korte) nieuwsbrief per email. Als je deze niet ontvangt kan dat de volgende redenen hebben:

  1. Je hebt je nooit opgegeven voor de nieuwsbrief. Dat is namelijk geheel apart van ‘student zijn’ bij ons.
    Hier kan je je opgeven voor de nieuwsbrief  (klik)
  2. Je hebt je wel ooit ingeschreven voor de nieuwsbrief maar je hebt nu een ander email adres.
    Dan kan je je gewoon weer opnieuw inschrijven voor de nieuwsbrief!  (klik)
  3. Je hebt een hotmail, live, msn of outlook email adres.
    Zie de oplossing hiernaast (ik ontvang jullie emails niet)

Noot: onderaan elke nieuwsbrief staat een link om je email adres te wijzigen of de inschrijving voor de nieuwsbrief te beëindigen.

Ik ontvang niets van de Nederlof Academie

Als je een account krijgt voor de Nederlof Academie ontvang je in ieder geval:

  • Melding dat Nederlof Centrum opdracht heeft gegeven een account voor jou aan te maken. Daarin staat ook wat uitleg en een link naar een uitgebreide online gebruiksaanwijzing.
  • Melding dat Nederlof Centrum opdracht heeft gegeven een opleiding toe te voegen aan jouw account bij de Nederlof Academie.
  • Als het account daadwerkelijk aangemaakt is ontvang je een email met je gebruikersnaam en een link om je eigen wachtwoord in te stellen.

Als je deze emails (of enkele ervan) niet ontvangt is er iets aan de hand.

  1. De meeste voorkomende: je hebt een hotmail, live, msn of outlook email adres.
    Zie de oplossing hiernaast (ik ontvang jullie emails niet)
  2. Als je geen van deze providers gebruikt:
    het kantoor heeft verzuimd door te geven dat er een account voor de Nederlof Academie moet worden aangemaakt.
    (dit komt eigenlijk zelden voor, meestal is het de eerste)